Allereerst: wat is een Buitenstate? Jouw woning is een ‘Buitenstate’ als deze voldoet aan drie van de vier kenmerken:
Buitenstate geeft de beste tips voor een geslaagde verkoop van jouw bijzondere ‘Buitenstate’
Bij wonen op het platteland is de omgeving een belangrijke factor. Staan er gemeentelijke bestemmingsplanwijzigingen op de rol? En hoe zit het met de omgevingsvergunningen? Kan de toekomstige eigenaar eenvoudig uitbreiden of verbouwen? Een specialistisch makelaar kent de weg en zoekt dit nauwkeurig voor je uit. Zo voldoe je aan alle verplichtingen en komen kopers niet voor onaangename verrassingen te staan. Dat werkt in ieders voordeel.
Ga gelijk voor een eerlijke en courante prijs, vraag niet teveel. De beste verkopen komen snel tot stand en daar ligt vaak een goede vraagprijs aan ten grondslag. Vanuit het uitwisselingssysteem van de NVM zien de Buitenstate makelaars hoe de prijzen liggen en weten we wat jouw woning waard is. Die marktcijfers maken dat een vraagprijs goed is onderbouwd en dat helpt bij de onderhandelingen.
‘You never get a second chance to make a first impression.’ Dat geldt ook voor de bezichtiging van een te koop staande Buitenstate. In de eerste minuut wordt het oordeel geveld: wil ik hier wonen? Zorg dat de eerste indruk goed is en dat het daarna alleen maar beter wordt. Zorg dus voor een aantrekkelijk beeld voor kijkers, zowel op internet als in het echt. Dit lijkt misschien een open deur, maar in de praktijk blijkt dit toch vaak een struikelblok. Maak de tuin netjes en zet het huis goed in de verf. Zet verse bloemen neer. En laat vooral de ruimte zien, vloeroppervlak is goud waard. Teveel spullen en meubels leiden af van het zicht op de ruimte.
Kopers willen de mogelijkheden van een huis zien. Zorg dat jouw woning er zoveel mogelijk uit ziet als een hotel: een neutrale, open ruimte die toch sfeervol is aangekleed. Interieurbladen zijn daar vaak goed in, doe daar je inspiratie op.
Een paar tips:
Uit onderzoek is gebleken, dat hoe langer de verkoop duurt, hoe groter het verschil tussen vraagprijs en uiteindelijke verkoopprijs. Wees dus niet te geduldig en denk: “Mijn kans komt nog wel”, maar neem iedere bieder serieus.
Het zoekproces start bij 95% van de kopers op internet: heldere foto’s, een goede verkoop tekst en nieuwe tools zoals: 360-gradenfoto's, hoogtefoto's, (drone)videopresentaties en interactieve plattegronden ondersteunen de verkoop. En vergeet ook social media niet. Veel courante woningen zijn soms al verkocht na een korte aankondiging op social media. Jouw Buitenstate makelaar helpt je hierbij graag.
Een actieve makelaar weet waar de zoekers zijn. Een moderne, marketinggerichte makelaar bindt potentiële kopers aan zich. Vraag daarom altijd aan de makelaar hoe groot hun zoekersbestand is en wat ze daarmee doen. Een makelaar anno nu heeft een eigen emailnieuwsbrief, kent zijn zoekers en stuurt regelmatig het nieuwste aanbod online naar klanten toe. Overigens: alle Buitenstate makelaars hebben nog een extra zoekerslijst: de zoekers die via de Buitenstate website zijn aangemeld, dit zijn er inmiddels 17.989 stuks!
Actieve klanten inspireren ons om anders te denken en anders te doen. De verkoop van een vrijstaande, landelijk gelegen woning is maatwerk en zo moet je dat ook voelen. Samen met jou ontwikkelen we een verkoopstrategie. We spreken af wanneer we de verkoop evalueren en wat de vervolgstappen worden. Een geslaagde verkoper heeft een plan! Wij maken dat voor jou.
Meer weten? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.