A paddock along the Lek
Space to do business

A paddock along the Lek

Cor Hospes
April 15, 2021
12.1.2022

Want to read more stories?

Buitenstate likes to inspire you about outdoor living. Please enter your name and e-mail address.

Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Buitenstate.nlSpace to do business
A paddock along the Lek

Een gemeentelijk monument aan de Lekdijk. Ooit stonden in de stallen koeien te loeien. Vandaag staan er klassieke sportwagens te brommen. Op bezoek bij Ernest Knoors van Classic & Race Car Service. In de oude koeienstal sleutelt Ernest Knoors met twee andere specialisten aan een BMW 3.0 CSL, een sportauto uit 1973. Als ze daarmee klaar zijn, vertelt hij, wacht een AC Ace uit 1959 waarvan ze eerder het plaatwerk hebben gedaan. “Van die auto zijn er maar 800 gemaakt. Het model is de basis van de AC Cobra, een van de meest legendarische sportwagens ooit.”

Rijdende kunstwerkjes

Race auto’s en sportwagens, daarin is hij met zijn bedrijf Classic & Race Car Service (CRCS)vooral geïnteresseerd. Verderop in de stal staan nog een paar klassiekers. Een Porsche, Ferrari en Jaguar, modellen uit de jaren zestig en zeventig die in kleine aantallenzijn geproduceerd. Vaak nog met de originele motor en versnellingsbak.

“Dan behouden ze hun waarde als je erin je geld investeert.”

Met elke auto is hij gemiddeld zo’n twee jaar bezig, “om ze tot in perfectie en in originele staat te restaureren.” Dan zijn ze zo fraai opgeknapt, dat de eigenaar er alleen op zonnige dagen een ritje mee maakt. “Ze zijn meestal van mensen die helemaal gek van dat model zijn, en er als een soort rijdend kunstwerk heel goed voor zorgen.”

Gemeentelijk monument aan de Lekdijk

CRCS zat eerst in een hal nabij Schiphol. Maar oldtimers in een moderne bedrijfshal, nee.

Ernest: “Klassieke auto’s komen beter tot hun recht in een pand met een klassieke uitstraling.”

Zijn oog viel op een joekel van een boerderij uit 1906,vlak achter de Lekdijk in IJsselstein. Op het kruispunt van de A2 en A12, vlak naast de afrit. Landelijk gelegen op ruim 10.000 vierkante meter. Een gemeentelijk monument. De buitenkant van de boerderij is echt prachtig. Rode baksteen, wit rode luiken, glas-in-lood ramen, prachtige gele metseldetails inde gevels. En wat te denken van die enorme beukenboom in de voortuin. “Die hoort bij het monument.”

Kippen en kaas

Aan het brede L-vormige woonhuis zitten nog twee gebouwen. Een kaasmakerij en hooitas. Met daar weer achter twee langgerekte stallen van elk 325 meter. Ook hier fraai metselwerk en originele ramen. Verder op het erf een forse opslagschuur, bakhuis, werktuigberging, ligboxenstal -die ging tegen de vlakte, want geen monumentale waarde- en open houten kapschuur waar ooit 40 koeienstonden te grazen. Nu huppelen er kippen over het erf, en die hebben het - getuige hun gekakel - flink naar de zin. Ernest:

“Het enige probleem is dat er af en toe een vos rondloopt. Maar dat lossen ze zelf goed op, merk ik.”

Bridge in the hay bag

The farm needed a lot of work. There was what you call 'overdue maintenance'. Ernest: "First of all, we lifted the enormous tiled roof of the house and the adjoining stables. To make it wind and watertight, with an insulating layer. Then we put the roof back, tile by tile. Then it was the turn of the inside of the stables. Electricity, new concrete floors, windows in the roofs, the wooden ceiling removed to create more light and space, and ten per cent of the wooden beams had to be replaced. Ten per cent of the wooden beams had to be replaced, because in an age-old cattle shed like this, moisture gets into the wood. He placed a bridge in the high former hayloft and with that, his 'garage' was largely finished.

Ernest is nog aan het klussen in een andere stal op het erf. “Die willen we gebruiken voor het stallen van classic sportauto's.”

Ook de houten kapschuur krijgt nog een verfje. De grootste verbouwuitdaging? “Dit gebouw is heel groot. Je loopt al gauw tegen de grote oppervlakte en hoeveelheid materiaal aan. Je praat overeen dakvlak van meer dan 400 vierkante meter voor een stal. Dat moet je stukje bij beetje doen. En we hebben geen haast hè. Dit is echt een meerjarenproject.”

Right people

The Buitenstate real estate agent Harold van Rooij was very helpful, says Ernest. He opened the way to speak with the municipality about a reallocation of the farm. This is what we want to do with it, does it fit your vision? If so, we would like to buy'. Ernest: "I come from Scheveningen and did not know anyone here. Harold knew exactly who he should contact within the municipality. Their main concern was that we should continue to maintain the farm as a monument.

Austin Healey 3000 

Overeen tijdje is het woonhuis klaar. Ernest ziet zichzelf al zitten, vlak achter de Lekdijk. ‘s Weekends en tijdens vakanties. Achter het huis stroomt de Kromme IJssel en daarop peddel of vaar je zo het oude centrum van IJsselstein binnen. Want ja, de omgeving is toch wel een bonus. In de schuur staat zijn Austin Healey3000 uit 1968 alvast warm te draaien. Ernest:

“Daar rijd ik het meest in. Het is het laatste type Austin Healey dat door het merk gebouwd is. Nog helemaal in originele staat. Nooit gerestaureerd, niks mee gebeurd. Het is heerlijk daarin straks te toeren over de dijk. Vlak voor zonsondergang, of vlak na zonopkomst, dan heb je die hele weg en het uitzicht voor je alleen.”

Over Ernest

Ernest is not just a car tinkering hobbyist, but a hotshot in motorsport. He worked as an engine engineer for BMW and became Motoristi della Ferrariin 2005 wherehe spent seven years as part of the Formula One team. After that, he was team manager of MTEK, the BMW team that competed in the FIA World Endurance. A competition consisting of nine races lasting at least four hours, including the 24 Hours of Le Mans. BMW withdrew from that racing competition in 2019. Ernest now focuses on maintenance of race cars and classic sports cars. He and his wife Suzette also own Windtown, a company with two water sports hotels in Brazil and South Africa.

Cor Hospes
4.13.2021
1.12.2022
Hopelijk heb je ervan genoten!
Cor Hospes
15.4.2021
12.1.2022
Space to do business

A paddock along the Lek

Want to read more stories?

Buitenstate likes to inspire you about outdoor living. Please enter your name and e-mail address.

Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Buitenstate.nlSpace to do business
A paddock along the Lek

Een gemeentelijk monument aan de Lekdijk. Ooit stonden in de stallen koeien te loeien. Vandaag staan er klassieke sportwagens te brommen. Op bezoek bij Ernest Knoors van Classic & Race Car Service. In de oude koeienstal sleutelt Ernest Knoors met twee andere specialisten aan een BMW 3.0 CSL, een sportauto uit 1973. Als ze daarmee klaar zijn, vertelt hij, wacht een AC Ace uit 1959 waarvan ze eerder het plaatwerk hebben gedaan. “Van die auto zijn er maar 800 gemaakt. Het model is de basis van de AC Cobra, een van de meest legendarische sportwagens ooit.”

A paddock along the Lek

Rijdende kunstwerkjes

Race auto’s en sportwagens, daarin is hij met zijn bedrijf Classic & Race Car Service (CRCS)vooral geïnteresseerd. Verderop in de stal staan nog een paar klassiekers. Een Porsche, Ferrari en Jaguar, modellen uit de jaren zestig en zeventig die in kleine aantallenzijn geproduceerd. Vaak nog met de originele motor en versnellingsbak.

“Dan behouden ze hun waarde als je erin je geld investeert.”

Met elke auto is hij gemiddeld zo’n twee jaar bezig, “om ze tot in perfectie en in originele staat te restaureren.” Dan zijn ze zo fraai opgeknapt, dat de eigenaar er alleen op zonnige dagen een ritje mee maakt. “Ze zijn meestal van mensen die helemaal gek van dat model zijn, en er als een soort rijdend kunstwerk heel goed voor zorgen.”

Gemeentelijk monument aan de Lekdijk

CRCS zat eerst in een hal nabij Schiphol. Maar oldtimers in een moderne bedrijfshal, nee.

Ernest: “Klassieke auto’s komen beter tot hun recht in een pand met een klassieke uitstraling.”

Zijn oog viel op een joekel van een boerderij uit 1906,vlak achter de Lekdijk in IJsselstein. Op het kruispunt van de A2 en A12, vlak naast de afrit. Landelijk gelegen op ruim 10.000 vierkante meter. Een gemeentelijk monument. De buitenkant van de boerderij is echt prachtig. Rode baksteen, wit rode luiken, glas-in-lood ramen, prachtige gele metseldetails inde gevels. En wat te denken van die enorme beukenboom in de voortuin. “Die hoort bij het monument.”

A paddock along the Lek

Kippen en kaas

Aan het brede L-vormige woonhuis zitten nog twee gebouwen. Een kaasmakerij en hooitas. Met daar weer achter twee langgerekte stallen van elk 325 meter. Ook hier fraai metselwerk en originele ramen. Verder op het erf een forse opslagschuur, bakhuis, werktuigberging, ligboxenstal -die ging tegen de vlakte, want geen monumentale waarde- en open houten kapschuur waar ooit 40 koeienstonden te grazen. Nu huppelen er kippen over het erf, en die hebben het - getuige hun gekakel - flink naar de zin. Ernest:

“Het enige probleem is dat er af en toe een vos rondloopt. Maar dat lossen ze zelf goed op, merk ik.”

Bridge in the hay bag

The farm needed a lot of work. There was what you call 'overdue maintenance'. Ernest: "First of all, we lifted the enormous tiled roof of the house and the adjoining stables. To make it wind and watertight, with an insulating layer. Then we put the roof back, tile by tile. Then it was the turn of the inside of the stables. Electricity, new concrete floors, windows in the roofs, the wooden ceiling removed to create more light and space, and ten per cent of the wooden beams had to be replaced. Ten per cent of the wooden beams had to be replaced, because in an age-old cattle shed like this, moisture gets into the wood. He placed a bridge in the high former hayloft and with that, his 'garage' was largely finished.

Ernest is nog aan het klussen in een andere stal op het erf. “Die willen we gebruiken voor het stallen van classic sportauto's.”

Ook de houten kapschuur krijgt nog een verfje. De grootste verbouwuitdaging? “Dit gebouw is heel groot. Je loopt al gauw tegen de grote oppervlakte en hoeveelheid materiaal aan. Je praat overeen dakvlak van meer dan 400 vierkante meter voor een stal. Dat moet je stukje bij beetje doen. En we hebben geen haast hè. Dit is echt een meerjarenproject.”

A paddock along the Lek
A paddock along the LekA paddock along the Lek

Right people

The Buitenstate real estate agent Harold van Rooij was very helpful, says Ernest. He opened the way to speak with the municipality about a reallocation of the farm. This is what we want to do with it, does it fit your vision? If so, we would like to buy'. Ernest: "I come from Scheveningen and did not know anyone here. Harold knew exactly who he should contact within the municipality. Their main concern was that we should continue to maintain the farm as a monument.

Austin Healey 3000 

Overeen tijdje is het woonhuis klaar. Ernest ziet zichzelf al zitten, vlak achter de Lekdijk. ‘s Weekends en tijdens vakanties. Achter het huis stroomt de Kromme IJssel en daarop peddel of vaar je zo het oude centrum van IJsselstein binnen. Want ja, de omgeving is toch wel een bonus. In de schuur staat zijn Austin Healey3000 uit 1968 alvast warm te draaien. Ernest:

“Daar rijd ik het meest in. Het is het laatste type Austin Healey dat door het merk gebouwd is. Nog helemaal in originele staat. Nooit gerestaureerd, niks mee gebeurd. Het is heerlijk daarin straks te toeren over de dijk. Vlak voor zonsondergang, of vlak na zonopkomst, dan heb je die hele weg en het uitzicht voor je alleen.”

Over Ernest

Ernest is not just a car tinkering hobbyist, but a hotshot in motorsport. He worked as an engine engineer for BMW and became Motoristi della Ferrariin 2005 wherehe spent seven years as part of the Formula One team. After that, he was team manager of MTEK, the BMW team that competed in the FIA World Endurance. A competition consisting of nine races lasting at least four hours, including the 24 Hours of Le Mans. BMW withdrew from that racing competition in 2019. Ernest now focuses on maintenance of race cars and classic sports cars. He and his wife Suzette also own Windtown, a company with two water sports hotels in Brazil and South Africa.

Cor Hospes
April 15, 2021
Hopelijk heb je ervan genoten! 👍🏼
Receive personalised updates?
Space to do business

A paddock along the Lek

Cor Hospes
15.4.2021
12.1.2022
Buitenstate.nlSpace to do business
A paddock along the Lek

Een gemeentelijk monument aan de Lekdijk. Ooit stonden in de stallen koeien te loeien. Vandaag staan er klassieke sportwagens te brommen. Op bezoek bij Ernest Knoors van Classic & Race Car Service. In de oude koeienstal sleutelt Ernest Knoors met twee andere specialisten aan een BMW 3.0 CSL, een sportauto uit 1973. Als ze daarmee klaar zijn, vertelt hij, wacht een AC Ace uit 1959 waarvan ze eerder het plaatwerk hebben gedaan. “Van die auto zijn er maar 800 gemaakt. Het model is de basis van de AC Cobra, een van de meest legendarische sportwagens ooit.”

Rijdende kunstwerkjes

Race auto’s en sportwagens, daarin is hij met zijn bedrijf Classic & Race Car Service (CRCS)vooral geïnteresseerd. Verderop in de stal staan nog een paar klassiekers. Een Porsche, Ferrari en Jaguar, modellen uit de jaren zestig en zeventig die in kleine aantallenzijn geproduceerd. Vaak nog met de originele motor en versnellingsbak.

“Dan behouden ze hun waarde als je erin je geld investeert.”

Met elke auto is hij gemiddeld zo’n twee jaar bezig, “om ze tot in perfectie en in originele staat te restaureren.” Dan zijn ze zo fraai opgeknapt, dat de eigenaar er alleen op zonnige dagen een ritje mee maakt. “Ze zijn meestal van mensen die helemaal gek van dat model zijn, en er als een soort rijdend kunstwerk heel goed voor zorgen.”

Gemeentelijk monument aan de Lekdijk

CRCS zat eerst in een hal nabij Schiphol. Maar oldtimers in een moderne bedrijfshal, nee.

Ernest: “Klassieke auto’s komen beter tot hun recht in een pand met een klassieke uitstraling.”

Zijn oog viel op een joekel van een boerderij uit 1906,vlak achter de Lekdijk in IJsselstein. Op het kruispunt van de A2 en A12, vlak naast de afrit. Landelijk gelegen op ruim 10.000 vierkante meter. Een gemeentelijk monument. De buitenkant van de boerderij is echt prachtig. Rode baksteen, wit rode luiken, glas-in-lood ramen, prachtige gele metseldetails inde gevels. En wat te denken van die enorme beukenboom in de voortuin. “Die hoort bij het monument.”

Want to read more stories?

Buitenstate likes to inspire you about outdoor living. Please enter your name and e-mail address.

Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.
Thank you for your subscription! You will now be informed about exclusive and personalised Buitenstate updates!
Oops! Something went wrong sending the form.

Related articles

Space to do business
Boerderij met twee hartjes
Space to do business
In de stilte van het zijn
Space to do business
Groot. Groen. Gezellig. Goed. Hoogtijdagen voor de agrarische kinderopvang
Space to do business
Eeuwig herfst in Velddriel
Space to do business
Fryslân is ús thús
Space to do business
Iedere levensfase verlangt een aanpassing
Space to do business
Lodging in a cubicle
Space to do business
This does not feel like work, but like a hobby
Space to do business
A paddock along the Lek
Buitenstate.nlSpace to do business
A paddock along the Lek
Space to do business

A paddock along the Lek

15.4.21
12.1.2022
|
Cor Hospes

Een gemeentelijk monument aan de Lekdijk. Ooit stonden in de stallen koeien te loeien. Vandaag staan er klassieke sportwagens te brommen. Op bezoek bij Ernest Knoors van Classic & Race Car Service. In de oude koeienstal sleutelt Ernest Knoors met twee andere specialisten aan een BMW 3.0 CSL, een sportauto uit 1973. Als ze daarmee klaar zijn, vertelt hij, wacht een AC Ace uit 1959 waarvan ze eerder het plaatwerk hebben gedaan. “Van die auto zijn er maar 800 gemaakt. Het model is de basis van de AC Cobra, een van de meest legendarische sportwagens ooit.”

Rijdende kunstwerkjes

Race auto’s en sportwagens, daarin is hij met zijn bedrijf Classic & Race Car Service (CRCS)vooral geïnteresseerd. Verderop in de stal staan nog een paar klassiekers. Een Porsche, Ferrari en Jaguar, modellen uit de jaren zestig en zeventig die in kleine aantallenzijn geproduceerd. Vaak nog met de originele motor en versnellingsbak.

“Dan behouden ze hun waarde als je erin je geld investeert.”

Met elke auto is hij gemiddeld zo’n twee jaar bezig, “om ze tot in perfectie en in originele staat te restaureren.” Dan zijn ze zo fraai opgeknapt, dat de eigenaar er alleen op zonnige dagen een ritje mee maakt. “Ze zijn meestal van mensen die helemaal gek van dat model zijn, en er als een soort rijdend kunstwerk heel goed voor zorgen.”

Gemeentelijk monument aan de Lekdijk

CRCS zat eerst in een hal nabij Schiphol. Maar oldtimers in een moderne bedrijfshal, nee.

Ernest: “Klassieke auto’s komen beter tot hun recht in een pand met een klassieke uitstraling.”

Zijn oog viel op een joekel van een boerderij uit 1906,vlak achter de Lekdijk in IJsselstein. Op het kruispunt van de A2 en A12, vlak naast de afrit. Landelijk gelegen op ruim 10.000 vierkante meter. Een gemeentelijk monument. De buitenkant van de boerderij is echt prachtig. Rode baksteen, wit rode luiken, glas-in-lood ramen, prachtige gele metseldetails inde gevels. En wat te denken van die enorme beukenboom in de voortuin. “Die hoort bij het monument.”

More inspiration?

Buitenstate shares stories about the outdoors with love. Leave your details.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Related articles

Space to do business
Boerderij met twee hartjes
Space to do business
In de stilte van het zijn
Space to do business
Groot. Groen. Gezellig. Goed. Hoogtijdagen voor de agrarische kinderopvang
Space to do business
Eeuwig herfst in Velddriel

Kippen en kaas

Aan het brede L-vormige woonhuis zitten nog twee gebouwen. Een kaasmakerij en hooitas. Met daar weer achter twee langgerekte stallen van elk 325 meter. Ook hier fraai metselwerk en originele ramen. Verder op het erf een forse opslagschuur, bakhuis, werktuigberging, ligboxenstal -die ging tegen de vlakte, want geen monumentale waarde- en open houten kapschuur waar ooit 40 koeienstonden te grazen. Nu huppelen er kippen over het erf, en die hebben het - getuige hun gekakel - flink naar de zin. Ernest:

“Het enige probleem is dat er af en toe een vos rondloopt. Maar dat lossen ze zelf goed op, merk ik.”

Bridge in the hay bag

The farm needed a lot of work. There was what you call 'overdue maintenance'. Ernest: "First of all, we lifted the enormous tiled roof of the house and the adjoining stables. To make it wind and watertight, with an insulating layer. Then we put the roof back, tile by tile. Then it was the turn of the inside of the stables. Electricity, new concrete floors, windows in the roofs, the wooden ceiling removed to create more light and space, and ten per cent of the wooden beams had to be replaced. Ten per cent of the wooden beams had to be replaced, because in an age-old cattle shed like this, moisture gets into the wood. He placed a bridge in the high former hayloft and with that, his 'garage' was largely finished.

Ernest is nog aan het klussen in een andere stal op het erf. “Die willen we gebruiken voor het stallen van classic sportauto's.”

Ook de houten kapschuur krijgt nog een verfje. De grootste verbouwuitdaging? “Dit gebouw is heel groot. Je loopt al gauw tegen de grote oppervlakte en hoeveelheid materiaal aan. Je praat overeen dakvlak van meer dan 400 vierkante meter voor een stal. Dat moet je stukje bij beetje doen. En we hebben geen haast hè. Dit is echt een meerjarenproject.”

Space to do business

Groot. Groen. Gezellig. Goed. Hoogtijdagen voor de agrarische kinderopvang

Space to do business

Boerderij met twee hartjes

Space to do business

Fryslân is ús thús

Space to do business

In de stilte van het zijn

Space to do business

Lodging in a cubicle

Space to do business

Iedere levensfase verlangt een aanpassing

Space to do business

Eeuwig herfst in Velddriel

Space to do business

A paddock along the Lek

Space to do business

This does not feel like work, but like a hobby

Related articles